Granola/ Śniadanie

Granola jabłkowa bez cukru

Jakie są wytyczne najlepszej granoli? Według mnie, jest kilka kryteriów. Musi być w niej DUŻO orzechów, musi być dobrze wypieczona – tak, by tworzyła przyjemnie chrupiące, większe “grudki”. Najlepiej, by zawierała w składzie tylko to, co niezbędne. Domowa granola jabłkowa to mój mały eksperyment, który spełnił wszystkie wymienione wyżej kryteria. Zero podejrzanych dodatków, zero niepotrzebnego cukru. Przyznaję, że nie byłam przekonana, czy mus jabłkowy nada odpowiedni efekt – najbardziej obawiałam się, że rozmiękczy płatki, tworząc coś na kształt wilgotnej owsianki. Nic bardziej mylnego! Osiągnęłam cały słoik chrupiącej, naturalnie słodkiej granoli. Jeśli jednak wolicie słodsze muesli, nic nie stoi na przeszkodzie, by do granoli dodać nieco miodu. Ja polecam Wam wersję podstawową, jest pyszna!

 
 
Składniki na 1 pojemnik o poj. 750 ml:

 

  • 1,5 szklanki płatków owsianych górskich
  • 1 szklanka mieszanki orzechów (u mnie: laskowe, ziemne, nerkowce, brazylijskie i migdały)
  • 1/2 szklanki mieszanki pestek i ziaren (u mnie sezam, słonecznik, siemię lniane)
  • 1 duże, soczyste jabłko
  • 1/2 łyżeczki cynamonu
  • 2 łyżki oleju
  • 1 łyżka masła orzechowego

 

Jabłko umyć i zetrzeć na tarce. Dodać do niego cynamon, masło orzechowe oraz olej, a następnie zblendować na papkę. Wszystkie suche składniki wymieszać, dodać masę jabłkową i dobrze połączyć za pomocą łyżki. Dużą blachę wyłożyć papierem do pieczenia i przełożyć na nią mieszankę owsiano-orzechową. Wstawić do piekarnika nagrzanego do 180 stopni, piec przez około 30 minut, mieszając co 10 minut, aby granola równomiernie się podpiekła (i nie przypaliła). Upieczoną pozostawić do ostudzenia, następnie przełożyć do szczelnego słoika i przechowywać w suchym miejscu przez kilka dni.
Podawać z jogurtem lub mlekiem.
Smacznego!
Zobacz też pozostałe przepisy na granole, które pojawiły się już na blogu!

You Might Also Like

Brak komentarzy

Skomentuj